lakeve

lakeve

lakeve

lakeve

کک ها

راه‌های مقابله با "کک"

کک‌ها، حشراتی بسیار کوچک و قهرمان پرش هستند، به همین دلیل گرفتن این موجودات کار بسیار دشواری است. محل مناسب تکثیر کک در روستا‌ها و به طور کلی‌تر، در مناطقی است که دام‌ها وجود دارند. کک‌ها از خون پرندگان نیز تغذیه می‌کنند.  گاهی دیده می‌شود افرادی که برای تفریح به مناطق روستایی می‌روند، دچار کک زدگی می‌شوند، اما جای نگرانی برای این موجودات ریز نیست چرا که ما در این مطلب راه‌های مقابله با کک‌ها را به شما می‌گوییم.

  ادامه مطلب ...

10 میهمانان ناخوانده ترسناک روی بدن انسان

هر روز خودتان را در آینه می بینید و سعی می کنید تمیز و مرتب باشید، غافل از این که بر روی بدن شما میهمانان ناخوانده بسیاری زندگی می کنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، بدن انسان میزبانی خوب برای حشرات ریز و زیرک است به طوری که روی بدنمان هم اکنون هزاران حشره ریز زندگی می کنند که از آن ها خبر هم نداریم. این حشره های ریز گاهی برای بدن مفید و گاهی مخرب هستند پس باید آن ها را به درستی بشناسیم و راه های مقابله با آن را بدانیم.

  ادامه مطلب ...

آشنایی با انواع شپش و نشانه‌های آلودگی به آن

حشره شپش به دنبال تماس‌های نزدیک بین افراد، یا هنگامی که افراد خانواده در فصل‌های سرد برای تأمین گرما لباس‌های بیشتری می‌پوشند و به صورت دسته جمعی زندگی می‌کنند، از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود.  شیوع آن در کودکان بسیار بیشتر است و در میان زنان و دختران شایع‌تر از مردان و پسران است.


شپش حشره کوچکی به رنگ سفید مایل به خاکستری است که دارای دهانی مخصوص مکیدن خون، دو شاخک و سه جفت پای کوتاه است.

  ادامه مطلب ...

چگونه با ساس مقابله کنیم؟

رنگ. دانشمندان یک ساس را جلوی 8 رنگ مختلف گذاشتند و 10 دقیقه فرصت دادند تا این حشره تصمیم بگیرد خودش را روی کدام مقوای رنگی پنهان کند. نتیجه آزمایش‌ها نشان داد، ساس‌ها به شدت رنگ قرمز را به بقیه رنگ‌ها ترجیح می‌دهند، تقریباً در 29 درصد مواقع. سپس رنگ سیاه قرار می‌گیرد که 23 درصد مواقع توسط ساس‌ها انتخاب شد. اما این حشرات به شدت از سبز و زرد دوری می‌کردند. شاید به این دلیل که سبز و زرد یادآور بیرون خانه و مناطق روشن است، جاهایی که ساس‌ها معمولاً آن جا پیدا نمی‌شوند. کورین مک نیل، استادیار یونیون کالج در نبراسکا که در این تحقیق مشارکت داشته،‌ درباره علاقه ساس به رنگ قرمز گفت:  ادامه مطلب ...

ساس ها


ساس حشره‌ای از راستهٔ نیم‌بالان و خانوادهٔ بسترساسان (Cimicidae) است.


ساس از کَک بزرگ‌تر است و لای درز تشک و بالش و شکاف اجناس چوبی مخفی می‌شود و شب خارج شده و به انسان نیش می‌زند. آنها اغلب در شب فعالیت می‌کنند اما اگر یک هفته از خانه دور باشید، همین که به استراحت بپردازید یا روی مبل بنشینید به سراغ شما خواهند آمد. می‌بینید که روشن گذاشتن چراغ‌ها در مورد این خون‌آشام‌های کوچک، مخصوصاً زمانی که گرسنه هستند، چندان مؤثر نیست.  ادامه مطلب ...